Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Czego i jak się uczymy

Czego i jak się uczymy

Oferta programowa dla maluszków kładzie akcent na realizację potrzeb dzieci na każdym z etapów rozwojowych, poczynając na usprawnieniu małej i dużej motoryki, a kończąc na rozwijaniu zmysłów, rozwoju emocjonalnym i zaspokojeniu sfery poznawczej.

 

W naszej pracy wykorzystujemy m.in.:

  • Elementy Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Elementy Zabaw fundamentalnych Colin Rose & Gordon Dryden
  • Elementy Kinezjologii Edukacyjnej P.G. Dennison
  • Elementy Bajkoterapii 

W żłobku dzieci edukowane są zabawą.

Najważniejsza czynność, której dziecko oddaje się z upodobaniem i zapałem, to zabawa. Dziecko bawi się przy każdej okazji. Każda czynność podejmowana samorzutnie i dobrowolnie nosi charakter zabawy. Nawet mowę i chodzenie dziecko traktuje jak zabawę. 

 

Zabawy służą:

  • Rozwojowi mowy dziecka (gaworzenie, naśladowanie dźwięków, mówienie). 
  • Rozwojowi ruchów (chwytanie, raczkowanie, siadanie, chodzenie).
  • Rozwojowi funkcji psychicznych (myślenie, uwaga).
  • Wzbogacaniu pojęć.

Zabawy w żłobku wchodzą w skład zajęć dydaktyczno - wychowawczych. 

 

Dzielą się na zabawy:

1. Zabawy ruchowe:

  • ćwiczenia gimnastyczne w formie ćwiczeń porannych (skręty tułowia, skoki, podskoki, wymachy rąk),
  • ćwiczenia gimnastyczne o charakterze ogólnorozwojowym (skłony boczne, skręty tułowia, zabawy na czworaka),
  • ćwiczenia przeciw płaskostopiu (chód we wspięciu na palcach, podkurczanie i prostowanie palców stóp),
  • zabawy i ćwiczenia na powietrzu,
  • ćwiczenia ruchowo - naśladowcze,
  • zabawy ruchowe przy śpiewie (polegają na ilustracji piosenki za pomocą gestów naśladowczych, związanych z jej tekstem.)

Cele zabawy: doskonalenie ogólnej sprawności fizycznej dziecka, kształtowanie wrażliwości słuchowej, zapobieganie płaskostopiu.

 

2. Zabawy tematyczne:

  • zabawy w kąciku lalek
  • zabawy w kąciku kuchennym,
  • zabawy w kąciku sklepowym.

Cele zabawy: nauka bawienia się utrwalania znajomości przeznaczenia rzeczy i przedmiotów w poszczególnych czynnościach zabawy oraz przyswajanie znajomości miejsca każdej rzeczy w danym kąciku. Zabawy te przyczyniają się również do zwiększenia dotychczasowej sprawności fizycznej, manualnej dziecka. Kształtują nawyki porządkowe i grzecznościowe. Przyczyniają się do rozwoju wyobraźni, spostrzeżeń, myślenia, mowy, naśladowania czynności życia ludzi dorosłych, uczą nauki współżycia z innymi.

 

3. Zabawy dydaktyczne:

  • indywidualne np.: układanki obrazkowe, loteryjki, chowanie przedmiotów,
  • zabawy z użyciem przedmiotów dydaktycznych np.: duża i mała zabawka (utrwalenie wielkości, kolorów),
  • zabawy kształtujące wymowę,
  • opowiadanie bajek,
  • oglądanie ilustracji,
  • uczenie form zachowania np.: podanie ręki na powitanie,
  • śpiewanie piosenek (zabawy umuzykalniające).

Cele zabawy: rozwijanie funkcji umysłowych jak myślenie, pamięć, uwaga, wyobraźnia. Kształtowanie wyobraźni słuchowej. Są to zabawy kształcące i kształtujące osobowość dziecka.

 

4. Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne:

  • budowa z klocków (rozwija myślenie, dokładność ruchów, uczy skupienia uwagi na wykonywanej czynności),
  • nakładanie kółek na piramidę,
  • pierwsze malowanki,
  • pierwsze wycinanki,
  • pierwsze rysunki,
  • pierwsze ulepianki.

Cele zabawy: rozwój zręczności, koordynacji ruchów, wyrobienia sprawności palców, kształci myślenie dziecka, skupia jego uwagę, rozwija wytrwałość.

Data dodania: 2017-10-08 18:07:49
Ilość wyświetleń: 1882
Godło
Kontakt

81-577 Gdynia-Wiczlino

ul. Wiczlińska 91

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button