Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czego i jak się uczymy

Czego i jak się uczymy

Oferta programowa dla maluszków kładzie akcent na realizację potrzeb dzieci na każdym z etapów rozwojowych, poczynając na usprawnieniu małej i dużej motoryki, a kończąc na rozwijaniu zmysłów, rozwoju emocjonalnym i zaspokojeniu sfery poznawczej.

 

W naszej pracy wykorzystujemy m.in.:

  • Elementy Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Elementy Zabaw fundamentalnych Colin Rose & Gordon Dryden
  • Elementy Kinezjologii Edukacyjnej P.G. Dennison
  • Elementy Bajkoterapii 

W żłobku dzieci edukowane są zabawą.

Najważniejsza czynność, której dziecko oddaje się z upodobaniem i zapałem, to zabawa. Dziecko bawi się przy każdej okazji. Każda czynność podejmowana samorzutnie i dobrowolnie nosi charakter zabawy. Nawet mowę i chodzenie dziecko traktuje jak zabawę. 

 

Zabawy służą:

  • Rozwojowi mowy dziecka (gaworzenie, naśladowanie dźwięków, mówienie). 
  • Rozwojowi ruchów (chwytanie, raczkowanie, siadanie, chodzenie).
  • Rozwojowi funkcji psychicznych (myślenie, uwaga).
  • Wzbogacaniu pojęć.

Zabawy w żłobku wchodzą w skład zajęć dydaktyczno - wychowawczych. 

 

Dzielą się na zabawy:

1. Zabawy ruchowe:

  • ćwiczenia gimnastyczne w formie ćwiczeń porannych (skręty tułowia, skoki, podskoki, wymachy rąk),
  • ćwiczenia gimnastyczne o charakterze ogólnorozwojowym (skłony boczne, skręty tułowia, zabawy na czworaka),
  • ćwiczenia przeciw płaskostopiu (chód we wspięciu na palcach, podkurczanie i prostowanie palców stóp),
  • zabawy i ćwiczenia na powietrzu,
  • ćwiczenia ruchowo - naśladowcze,
  • zabawy ruchowe przy śpiewie (polegają na ilustracji piosenki za pomocą gestów naśladowczych, związanych z jej tekstem.)

Cele zabawy: doskonalenie ogólnej sprawności fizycznej dziecka, kształtowanie wrażliwości słuchowej, zapobieganie płaskostopiu.

 

2. Zabawy tematyczne:

  • zabawy w kąciku lalek
  • zabawy w kąciku kuchennym,
  • zabawy w kąciku sklepowym.

Cele zabawy: nauka bawienia się utrwalania znajomości przeznaczenia rzeczy i przedmiotów w poszczególnych czynnościach zabawy oraz przyswajanie znajomości miejsca każdej rzeczy w danym kąciku. Zabawy te przyczyniają się również do zwiększenia dotychczasowej sprawności fizycznej, manualnej dziecka. Kształtują nawyki porządkowe i grzecznościowe. Przyczyniają się do rozwoju wyobraźni, spostrzeżeń, myślenia, mowy, naśladowania czynności życia ludzi dorosłych, uczą nauki współżycia z innymi.

 

3. Zabawy dydaktyczne:

  • indywidualne np.: układanki obrazkowe, loteryjki, chowanie przedmiotów,
  • zabawy z użyciem przedmiotów dydaktycznych np.: duża i mała zabawka (utrwalenie wielkości, kolorów),
  • zabawy kształtujące wymowę,
  • opowiadanie bajek,
  • oglądanie ilustracji,
  • uczenie form zachowania np.: podanie ręki na powitanie,
  • śpiewanie piosenek (zabawy umuzykalniające).

Cele zabawy: rozwijanie funkcji umysłowych jak myślenie, pamięć, uwaga, wyobraźnia. Kształtowanie wyobraźni słuchowej. Są to zabawy kształcące i kształtujące osobowość dziecka.

 

4. Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne:

  • budowa z klocków (rozwija myślenie, dokładność ruchów, uczy skupienia uwagi na wykonywanej czynności),
  • nakładanie kółek na piramidę,
  • pierwsze malowanki,
  • pierwsze wycinanki,
  • pierwsze rysunki,
  • pierwsze ulepianki.

Cele zabawy: rozwój zręczności, koordynacji ruchów, wyrobienia sprawności palców, kształci myślenie dziecka, skupia jego uwagę, rozwija wytrwałość.

Data dodania: 2017-10-08 18:07:49
Data edycji: 2022-04-07 13:44:47
Ilość wyświetleń: 12694
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

81-577 Gdynia-Wiczlino

ul. Wiczlińska 91

Bądź z nami
Aktualności i informacje