Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czego i jak się uczymy

Przedszkole przyszłości – metoda projektu i edukacja outdoorowa

W naszym przedszkolu wierzymy, że dzieci uczą się najlepiej wtedy, gdy mogą działać, odkrywać i doświadczać świata na własnych zasadach. Dlatego łączymy metodę projektu i edukację outdoorową, tworząc przestrzeń, w której rozwijają się kluczowe kompetencje przyszłości.

 

Łącząc metodę projektuedukację outdoorową, tworzymy miejsce, w którym dzieci:

  • Myślą samodzielnie i krytycznie
  • Uczą się współpracy i komunikacji
  • Rozwijają kreatywność i twórcze myślenie
  • Poznają świat przez doświadczenie i działanie
  • Są gotowe na wyzwania przyszłości

Dajemy im przestrzeń do odkrywania, eksperymentowania i rozwijania swoich talentów. Bo przyszłość zaczyna się już dziś – w przedszkolu!

 

Jakie kompetencje rozwijamy?

Krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów

  • Dzieci samodzielnie poszukują odpowiedzi, zadają pytania i eksperymentują.
  • W projektach outdoorowych uczą się dostrzegać problemy i szukać kreatywnych rozwiązań – np. „Jak zbudować most z patyków, żeby utrzymał kamień?”.

Samodzielność i odpowiedzialność

  • W metodzie projektu dzieci same decydują, co i jak chcą badać, a nauczyciel jest przewodnikiem, a nie osobą narzucającą gotowe rozwiązania.
  • Przebywanie w naturze daje im przestrzeń do podejmowania własnych decyzji i ponoszenia konsekwencji (np. „Co się stanie, jeśli naleję za dużo wody do błotnej kuchni?”).

Kreatywność i innowacyjność

  • Tworzenie modeli, eksperymentowanie z materiałami i wymyślanie nowych sposobów działania rozwija twórcze myślenie.
  • Natura inspiruje do tworzenia sztuki, budowania schronień czy wymyślania opowieści na podstawie znalezionych skarbów przyrody.

Współpraca i komunikacja

  • Projekty to praca zespołowa, w której dzieci uczą się słuchać innych, wyrażać swoje pomysły i negocjować rozwiązania.
  • Wspólne budowanie, eksplorowanie czy opiekowanie się ogródkiem wymaga działania w grupie i wzajemnego wsparcia.

Ciekawość i chęć uczenia się przez całe życie

  • Otwarty, projektowy model nauki wzmacnia naturalną ciekawość dzieci i sprawia, że nauka nie jest obowiązkiem, ale fascynującą przygodą.
  • Doświadczenia w naturze uczą ich, że wiedza jest praktyczna i ma zastosowanie w rzeczywistości.

Odporność, elastyczność i umiejętność radzenia sobie w zmieniających się warunkach

  • Nauka w terenie, na świeżym powietrzu kształtuje wytrwałość i gotowość na wyzwania.
  • Dzieci uczą się dostosowywać do zmieniających się warunków, np. jak zorganizować zabawę, gdy zacznie padać deszcz.

 

Data dodania: 2017-10-08 18:07:44
Data edycji: 2025-03-03 23:13:27
Ilość wyświetleń: 4003
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

81-577 Gdynia-Wiczlino

ul. Wiczlińska 91

Bądź z nami
Aktualności i informacje